Voor elke cliënt een specifiek plan

Als personal trainer bij Kaizen Gym krijgen we regelmatig vragen die ons aan het denken zetten. Zo ook een vraag van een echtpaar over hun aangepaste trainingsplan. Na een intake en Metabolic Analytics meting is er voor hen allebei een aangepast plan geschreven met als doel zoveel mogelijk resultaat te behalen in een korte periode. Na het versturen van de plannen kregen we bijna direct de vraag, “waarom mag mijn man wel koolhydraten en ik niet?” Leg dat maar eens uit!

De keuzes die wij maken voor jouw persoonlijke plan zijn allemaal afhankelijk van een aantal dingen:

Allereerst, jouw doel. Wil je vet kwijtraken? Of wil je spiermassa aankomen? Of heb je last van chronische rugklachten? Voor elk doel zetten wij een andere pet op, wij bekijken de hele situatie vanuit verschillende perspectieven.

Als tweede, jouw beginsituatie. Chronische gewrichtsklachten kunnen komen door 'zwakke' spieren of verklevingen maar kan ook komen door chemische disbalansen waardoor jouw immuunsysteem de ontstekingen niet weet te remmen.

Als derde, mogelijke oorzaken van problemen. Wij zoeken voor jou de snelste weg naar Rome. Je wilt je vetpercentage verlagen en het lukt maar niet. Je eet weinig koolhydraten, je traint vier keer in de week hard en - oh ja, je slaapt voor geen meter. Dan zoeken wij uit of het komt door te weinig magnesium, te weinig koolhydraten (en dus serotonine) of iets compleet anders.

Zo kan het zijn dat twee cliënten met identieke doelen 80% verschillende plannen toegestuurd krijgen. Als je een plan van iemand anders aanhoudt zal je nog steeds een verbetering zien, alleen kom je veel sneller bij een plateau en houdt het resultaat sneller op. Vertrouw op jouw aangepaste plan, wij zorgen dat jij op de meest effectieve manier het maximale resultaat boekt en jouw doel behaalt.